Před dvaceti lety byla klimatizice do auta považována za velký luxus, ovšem v dnešní době již většina nových (a téměř každé luxusní) je vybaveno klimatizací do auta. A co víc klimatizaci do auta si můžete nechat instalovat i do stávajícího auta, ale je potřeba zvážit všechny pro a proti, zda raději nepořídit rovnou auta, které má již klimatizaci do auta ve výbavě.
Pokud se ovšem budete dotazovat ve většině servisů na montáž klimatizace do auta, které nyní klimatizaci nemá, většinou Vám doporučí pořízení druhého auta. Dodatečná montáž klimatizace do auta totiž může způsobit více problémů než výsledného užitku.
Rozdělení klimatizace do auta
Základní rozdělení klimatizace do auta je na automatickou a manuální.
Rozdíl mezi manuální a automatickou klimatizací můžeme říct, že je v tom, že manuální klimatizaci si ovládáte sami - v škodováckých, vw a určitě i dalších vozidlech vypadá ovládání auta s manuální klimatizací stejně jako to bez klimatizace akorát s tím rozdílem, že je zde tlačítko AC čímž se klimatizace zapíná - chceteli chladný vzduch stačí zapnout klimatizaci a kolečkem nastavujícím teplotu vzduchu otočit do modré polohy (chladného vzduchu).
Naproti tomu u automatické klimatizace vypadá řešení ovládání klimatizace do auta pohodlněji - navolíte si požadovanou teplotu a klimatizace podle toho automaticky zvolí teplotu vzdchu i intenzitu foukání.
Konkrétně v Octavii II, kde automatickou klimu používám, si nastavím teplotu a zařízení automaticky podle nastavení teploty a aktuální teploty zvolí intezintu foukání vzduchu i jeho teplotu. Dále můžu sám zrychlit či zpomalit rychlost foukání vzduchu čímž vypnu funkci AUTO nebo můžu zapnou funkci ECON, která vypne klimatizační jednotku a šetřím tak palivo. Tuto funkci se vyplatí používat například v zimě, kdy klimatizovat obvykle není potřeba.